دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

مقدمه

سلام به همه‌ی دوستان گلم که اینجا دور هم جمع شدیم که یک مقاله توپ در مورد نحوه تعویض پمپ تخلیه برای لباسشویی ایکس ویژن و هر لباسشویی دیگه بخونیم. ما اینجا به شما تمام توضیحات را می‌دهیم؛ فقط یادتون باشه که اگر آدم فنی کاری نیستن و یا اطلاعات کافی در این زمینه ندارید حتما ما را که یک نمایندگی مجاز تعمیر لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها هستیم با خبر کنید تا شما را تا جایی که امکان دارد راهنمایی کنیم.

پمپ تخلیه در پایین ماشین لباسشویی قرار دارد که از آن برای پمپاژ آب از محل شستشو به داخل شلنگ تخلیه استفاده می شود تا تخلیه آب انجام شود. اگر ماشین لباسشویی شما در طول چرخه شستشو عمل تخلیه را انجام نمی‌دهد، ممکن است مشکل از پمپ تخلیه باشد.

نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

در مرحله اول، فقط برای اینکه مطمئن شوید در مسیر درست هستید، در زیر علائم خرابی پمپ تخلیه لباسشویی را به شما توضیح می‌دهیم.

  • هنگامی که پمپ در حال تخلیه آب است، نمی توانید صدای آن را بشنوید
  • هنگام کار پمپ تخلیه می توانید صدای آرامی به صورت زمزمه را بشنوید اما آب تخلیه نمی شود
  • ببینید که آیا ماشین لباسشویی به طور معمول با آب پر می‌شود یا نه
  • در زمان اتمام تخلیه شدن آب، همچنان چرخش موتور ادامه دارد

قبل از اینکه به فکر نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی باشید، ابتدا باید چند نکته را بررسی کنید

ممکن است در داخل شیلنگ تخلیه و همچنین فیلتر پمپ انسداد ایجاد شود، بنابراین فقط این قسمت‌های دستگاه را بررسی کنید تا ببینید آیا یکی از آنها می‌تواند علت خرابی تخلیه پمپ تخلیه باشد.

اگر نیاز به تعویض پمپ تخلیه دارید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، نیازی به وحشت نیست. ما در ادامه نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها را یاد خواهیم داد.

آموزش گام به گام نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی :

 

1- توصیه ایمنی در رابطه با پمپ تخلیه لباسشویی 

در ابتدای کار تعویض پمپ تخلیه لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها شما را اول به ایمنی دعوت می‌کنم. لطفاً قبل از شروع هرگونه تعمیر مطمئن شوید که دستگاه را از برق جدا کرده اید.

 

2- آب را در ماشین لباسشویی تخلیه کنید

اکنون باید آب موجود در درام یا دیگ لباسشویی را تخلیه کنید. می توانید شلنگ تخلیه را در یک کاسه یا لگن برای خارج شدن آب قرار دهید؛ یا از شلنگی که در نزدیکی فیلتر قرار دارد استفاده کنید. همچنین می توانید فیلتر را بردارید تا آب نیز تخلیه شود. اگر دستگاه تخلیه نشده است برای بیرون آمدن آب زیاد آماده باشید. در ادامه به موضوع جدا کردن پنل‌ها در بحث نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی می‌پردازیم.

 

3- پنل‌های بالا و عقب ماشین لباسشویی را بردارید

ابتدا با استفاده از پیچ گوشتی پنل های بالایی و پشتی را جدا کنید. به قرار دادن دستگاه در کنار آن ادامه دهید، ممکن است برای انجام این کار به کمک نیاز داشته باشید زیرا ممکن است بسیار سنگین باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که درام در داخل ماشین لباسشویی معلق است. بنابراین هنگام پایین آوردن مراقب باشید. برای دیدن مطالب بیشتر در مورد نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها با ما همراه باشید.

 

4- برداشتن پمپ تخلیه قدیمی، برای تعویض با پمپ تخلیه جدید لباسشویی

بیایید آن پمپ قدیمی را از آنجا بیرون بیاوریم. با جدا کردن سیم‌ها شروع کنیم و شلنگ و گیره را از پمپ خارج کنیم. با استفاده از یک انبردست، گیره را به سمت پایین شیلنگ تخلیه از پمپ حرکت دهید و به شلنگ اجازه حرکت دهید. اکنون می توانید پمپ قدیمی را با رها کردن گیره و چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت و سپس بیرون کشیدن آن جدا کنید (حوله‌ای آماده برای هر گونه آب باقی مانده داشته باشید). در ادامه به نحوه نصب پمپ جدید در مقاله نحوه تعویض پمپ تخلیه در لباسشویی می‌پردازیم.

 

5 – پمپ تخلیه جدید ماشین لباسشویی را نصب کنید

حالا نوبت به نصب پمپ جدید می‌رسه. این قسمت همانند انجام تمام کارهایی است که قبلاً انجام داده‌اید. اما برعکس! پمپ جدید را محکم فشار دهید و آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. حالا فقط باید چند قسمت را با هم انجام دهید و به زودی در کمترین زمان این کار را تمام خواهید کرد. با استفاده از انبردست، گیره را به همان جایی که بود برگردانید و سیم‌ها را دوباره به پمپ تخلیه وصل کنید. واقعا به همین سادگی است! تبریک می گویم، اکنون با موفقیت توانسته‌اید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود را جایگزین کنید! اکنون می توانید با آگاهی از اینکه پمپ تخلیه را به تنهایی تعمیر کرده ایددر کمترین زمان ممکن دوباره لباس‌های خود را بشویید. خب دیگه، یه آموزش تصویری گام به گام هم در مورد نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی براتون در ادامه قرار دادم.

 

آموزش تصویری تعویض پمپ تخلیه لباسشویی:

1- تعویض پمپ آب

2- دو پیچ را که پمپ را در جای خود نگه می دارد باز کنید

3- اکنون می توانید به آرامی پمپ خراب را از جای خود بردارید

4- پمپ قدیمی خود را با پمپ نو که قبل از جدا کردن لوله‌ها تهیه کردید مقایسه کنید. خب به نظر می‌رسد که همان پمپ است.

5- لوله ها را با فشار دادن حلقه های فولادی و خارج کردن آن از محدوده پمپ خارج کنید

6- این کار فشار دادن حلقه‌های فولادی را برای تمام لوله‌های متصل به پمپ انجام دهید تا لوله کاملا جدا شود

7- حالا که تمام لوله‌های متصل به پمپ جدا شده‌اند بیاید اتصالات الکتریکی را از آن‌ها جدا کنیم

8- دوتا الکترو پمپ وجود دارد که باید هر دو آن‌ها را جدا کنید. سیم سیاه و سیم سفید را روی هرکدام از الکتروپمپ‌ها می‌بینید.

9- لوله تخلیه را به انتهای پمپ تخلیه مطابق تصویر وصل کنید

10- حال می‌توانید پمپ تخلیه را در جای خود قرار دهید و از کار خود لذت ببرید.

 

کلام آخر:

خب به انتهای مقاله نحوه تعویض پمپ تخلیه در لباسشویی رسیدیم. امیدوارم این مقاله مانند مقاله‌های دیگه سایت خوبمون برای شما مفید واقع شده باشه. باید بگم چنانچه به دنبال یک نمایندگی مجاز برای تعمیر لباسشویی ایکس ویژن و مدل‌های دیگر لباسشویی خود می‌گردید بهتره که با ما تماس بگیرید که در اولین فرصت کارشناسان ما یا شما را راهنمایی می‌کنند و یا یک کارشناس مجرب از تیم ما به سمت خانه شما اعزام می‌شود. سرآخر اگر مشکل لباسشویی شما به حدی حاد بود که نیاز به جابه‌جایی ماشین لباسشویی شما بود، باید بگم که ما وسیله حمل و نقل شما را هم مهیا می‌کنیم. اگر از مقاله نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی ما راضی بودین شما را به خواندن مقاله‌ای در مورد علت خرابی برد لباسشویی هم دعوت می‌کنم. شما دوستان خوبمو به خدای مهربان می‌سپارم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *