دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نحوه شستن جوراب در لباسشویی

نحوه شستن جوراب در لباسشویی

مقدمه

سلام به همه دوستای خوب خودم که اینسری اومدیم با هم نحوه شستن جوراب‌ها در ماشین لباسشویی ایکس ویژن و یا هر ماشین لباسشویی دیگه‌ای را بخونیم. این مقاله که از سری مقاله‌های تعمیر لباسشویی ایکس ویژن هست به شما نکاتی را خواهد آموخت. نحوه شستن جوراب‌ها در لباسشویی به گونه‌ای است که تمام جوراب‌های خود را از بقیه لباس های خود جدا کنید. جوراب های کثیف خود را از داخل بچرخانید. جوراب‌های خود را در یک کیسه مشبک لباسشویی بیندازید. جوراب های خود را با چرخه خنک‌تر و ملایم بشویید تا جوراب‌های ظریف شما دست نخورده باقی بمانند. در صورت امکان جوراب‌های خود را با هوا خشک کنید یا بدون گرما خشک کنید تا یکپارچگی آنها حفظ شود. در ادامه نحوه شستن جوراب در لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت:

استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن جوراب

 

1- جوراب ها را بر اساس رنگ جدا کنید

جوراب ها را بر اساس رنگ جدا کنید

در رابطه با نحوه شستن جوراب‌ها در لباسشویی باید بدانید که قبل از شستن جوراب های خود، باید آنها را به دو دسته تقسیم کنید: سفید و رنگی. این باعث می شود جوراب‌های شما سرزنده به نظر برسند و از رنگ‌شدگی ناخواسته جلوگیری می کند. اگر هم جوراب‌های مهمانی و هم جوراب‌های ورزشی را می‌شویید، آن‌ها را هم جدا کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک جوراب مهمانی رنگی، جوراب ورزشی رنگی، جوراب مهمانی سفید و جوراب ورزشی سفید داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید جوراب‌ها را بر اساس مواد سازنده جدا کنید. به عنوان مثال، شستن جوراب‌های پشمی را جدا از جوراب های نخی و پنبه‌ای در نظر بگیرید. اگر فقط چند جفت جوراب ورزشی سفید برای شستن دارید، آنها را با هر حوله سفیدی که دارید داخل ماشین لباسشویی بیندازید. در ادامه نحوه شستن جوراب‌ها در لباسشویی ایکس‌ویژن و دیگر لباسشویی‌ها در مورد لکه‌برها صحبت خواهیم کرد.

 

2- برای از بین بردن لکه‌ها از محصولات لکه‌بر استفاده کنید

برای از بین بردن لکه ها از محصولات لکه بر استفاده کنید

محصولات زیادی مانند تایت وجود دارد که هدف آنها از بین بردن لکه است. یک لکه‌بر بخرید و دستورالعمل‌های روی شوینده را دنبال کنید. ممکن است به شما دستور دهد که یا جوراب‌های لکه دار خود را در پاک کننده خیس کنید یا پاک کننده را مستقیماً روی لکه‌ها بمالید. یک پیمانه پودر لکه‌بر را در یک گالن (3.8 لیتر) آب گرم مخلوط کنید و جوراب های لکه دار خود را برای چند ساعت خیس کنید، یا اگر با لکه سخت‌تری مواجه هستید، یک شب کامل آن را خیش دهید. سپس جوراب های لکه‌دار را بشویید. در ادامه به شما دستورات خانگی هم در رابطه با نحوه شستن جوراب‌ها خواهیم گفت.

 

3- سعی کنید لکه‌ها را با دستورات خانگی پاک کنید

سعی کنید لکه ها را با درمان های خانگی پاک کنید

همچنین دستورات خانگی زیادی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن انواع مختلف لکه‌ها استفاده کنید. سعی کنید قبل از شستشو روی لکه‌های جوهر قرمز نمک بپاشید یا روی لکه‌های جوهر اسپری مو یا همان تافت بپاشید. با مخلوط کردن نسبت یک به دو مایع ظرفشویی (یک پیمانه) و پراکسید هیدروژن (دو پیمانه)، یک لکه بر عمومی در خانه بسازید. قبل شستن جوراب‌ها در لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌‌ها جوراب‌هایتان را پشت و رو کنید

 

4- جوراب ها را پشت و رو کنید

جوراب ها را پشت و رو کنید

انجام این کار باعث می شود تا جوراب ها تا حد امکان کاملاً تمیز شوند، زیرا باکتری های ایجاد کننده بو عمدتاً در داخل جوراب قرار دارند.[5] این همچنین به به حداقل رساندن تجمع پرز کمک می کند. در ادامه در رابطه با نحوه شستن جوراب در لباسشویی به دسته‌بندی کردن آن‌ها می‌پردازیم.

 

5- هر جفت را با گیره لباس به هم سنجاق کنید

هر جفت را با گیره لباس به هم سنجاق کنید

اگر اغلب خود را با جوراب‌های تکی می‌بینید، قبل از قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی، هر جفت را با یک گیره لباس به هم سنجاق کنید. به این ترتیب، آنها در طول فرآیند شستشو جفت خواهند ماند و بعد از آن راحت تر کنار گذاشته می شوند. به ادامه نحوه شستن لباس‌های در ماشین لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها توجه کنید.

 

6- جوراب ها را به آرامی با آب سرد و صابون ملایم بشویید

جوراب ها را به آرامی با آب سرد و صابون ملایم بشویید

یک بار جوراب کثیف را در ماشین لباسشویی قرار دهید. دستگاه را روی حالت ملایم قرار دهید، استارت را فشار دهید و برای جلوگیری از محو شدن، کشیدگی و سایر انواع سایش و پارگی، یک ماده شوینده ملایم برای لباسشویی بریزید.

 

7- جوراب ها را دوباره باز کنید

جوراب ها را به سمت راست بچرخانید

جوراب‌ها را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید. جوراب را به پشت برگردانید و به آرامی آن را صاف کنید تا به طرز درست خود قرار گیرند. این کار را با احتیاط انجام دهید تا پارچه کشیده نشود. در ادامه به نحوه‌ی شست و شوی جوراب‌ها به صورت دستی می‌پردازیم.

 

شست‌وشوی جوراب به صورت دستی

 

1- جوراب‌ها را سوا کنید

جوراب هایت را مرتب کن

جوراب‌های خود را به دو دسته تقسیم کنید. یک دسته جوراب‌های رنگی و یک دسته جوراب‌های سفید. هر کدام را جداگانه بشویید تا رنگ‌ها به جوراب سفید نریزند. این کار همچنین به جلوگیری از پژمرده شدن جوراب‌های رنگی کمک می‌کند. اگر هم جوراب‌های ورزشی و هم جوراب‌های مهمانی را می‌شویید، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از آسیب، آنها را جدا کنید. در رابطه با نحوه شستن جوراب‌ها در در مورد پاک‌کننده‌ها هم به شما خواهیم گفت.

 

2- هرگونه لکه را با پاک‌کننده ها یا دستورات خانگی پاک کنید

هرگونه لکه را با پاک کننده ها یا درمان های خانگی پاک کنید

یک لکه‌بر بخرید و دستورالعمل‌های روی بطری را دنبال کنید، ببینید دستور آن این است که جوراب را خیس کنید یا آن را مستقیماً روی لکه بمالید. همچنین می توانید با استفاده از دستورالعمل‌های خانگی مختلف سعی کنید لکه ها را از بین ببرید. به عنوان مثال، سعی کنید سرکه داغ یا جوش‌شیرین را روی لکه‌های جوراب بمالید. در ادامه نحوه شستشوی جوراب‌ها به صورت دستی در مورد شستن آن‌ها در زیر آب خواهیم گفت.

 

3- سینک ظرفشویی را با آب سرد و صابون پر کنید

سینک ظرفشویی را با آب سرد و صابون پر کنید

درباره موضوع نحوه شستن جوراب به صورت دستی باید به شما بگویم که درپوش سینک را برای پر کردن آب در سینک، بر روی صافی قرار دهید و شروع به پر کردن سینک با آب سرد از شیر آب کنید. آب گرم ممکن است باعث رنگ‌ریزی و یا کوچک شدن جوراب‌ها شود. همانطور که آب در حال پر شدن است، مقداری مواد شوینده ملایم را داخل سینک بریزید. اگر مواد شوینده ندارید، مقداری مایع ظرفشویی بریزید. اگر جوراب زیادی برای شستن دارید به جای سینک از وان حمام استفاده کنید. از مواد شوینده طبیعی و غیرسمی استفاده کنید زیرا شوینده‌های معمولی می‌توانند یک لایه شیمیایی اضافه کنند که به مرور زمان لباس‌ها را تیره می‌کند.

 

4- جوراب ها را از داخل برگردانید

جوراب ها را از داخل برگردانید

قسمت داخلی جوراب قسمتی است که باید بیشتر تمیز شود. پشت و رو کردن جوراب‌ها در حین شستشو با دست به از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده بو تا حد امکان کمک می کند. به ادامه نحوه شستن جوراب‌ها به صورتی دستی خوب توجه کنید.

 

5- جوراب ها را در آب بچرخانید

جوراب ها را در آب بچرخانید

جوراب ها را با دستان خود در آب بچرخانید تا کثیفی آن‌ها از بین برود و از تمیزی بیشتری برخوردار شوید. از مالش دادن و یا پیچاندن پارچه خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث کشیدگی و آسیب به بافت پارچه شود.

 

6- جوراب ها را به مدت 5 دقیقه خیس کنیدجوراب ها را به مدت 5 دقیقه خیس کنید

 

جوراب ها را حداقل 5 دقیقه به حال خود بگذارید تا در آب صابون خیس شوند. اگر جوراب ها خیلی کثیف هستند، آب را تخلیه کنید، سینک ظرفشویی را دوباره با آب و صابون پر کنید و جوراب ها را به مدت 10 الی 30 دقیقه در زیر آب نگه دارید. به ادامه مقاله نحوه شستن جوراب‌ها به صورت دستی توجه کنید.

 

7- جوراب ها را بشویید

جوراب ها را بشویید

درپوش‌سینک را بکشید و بگذارید آب کثیف پایین برود. سپس شیر آب سرد را باز کنید و تمام جوراب‌ها را زیر آب سرد بشویید.

 

8- جوراب ها را به سمت راست برگردانید

جوراب ها را به سمت راست برگردانید

وقتی جوراب تمیز شد، پارچه را به حالت اولیه برگردانید. هنگام انجام این کار مراقب باشید جوراب را دراز نکنید. خب حالا وقت آن رسیده که در ادامه نحوه شستن جوراب در لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها و یا نحوه‌ی شست‌و‌شوی جوراب‌ها به صورت دستی، به نحوه خشک کردن آن‌ها بپردازیم.

 

نحوه خشک کردن جوراب‌ها و مرتب کردن جوراب‌ها

 

1- جوراب ها را در یک حوله بغلتانید و آبشان را بکشید

جوراب ها را در یک حوله بغلتانید و آب را فشار دهید

جوراب‌های خود را صاف روی حوله قرار دهید، حوله را محکم بغلتانید و آب را با فشار دادن حوله از جوراب‌ها به بیرون بکشید. این کار را قبل از آویزان کردن جوراب انجام دهید تا فرآیند خشک شدن سریعتر شود. جوراب‌ها را چروک نکنید، زیرا ممکن است به پارچه‌ و بافت آن‌ها آسیب برساند.

 

2- جوراب ها را آویزان کنید تا خشک شوند

جوراب ها را آویزان کنید تا خشک شوند

در رابطه با نحوه خشک کردن جوراب‌ها باید به شما بگویم که بهترین راه برای خشک کردن جوراب‌ها آویزان کردن آن‌ها روی قفسه‌ی لباس یا بیرون کشیدن از خط لباس است. خشک کردن آنها در خشک کن ممکن است خاصیت ارتجاعی آنها را از بین ببرد و یا الیاف پارچه را ضعیف کند.

 

3- اگر عجله دارید آنها را با ملایمت خشک کنید

اگر عجله دارید آنها را با ملایمت خشک کنید

اگر نمی‌توانید صبر کنید تا جوراب‌هایتان در هوا خشک شود، آن‌ها را به آرامی در خشک‌کن قرار دهید تا در معرض آسیب قرار نگیرند. این تنظیمات برای لباس های ظریف مانند لباس زیر زنانه و لباس های ورزشی در نظر گرفته شده است، بنابراین باید کمترین شدت را روی لباس‌های شما اعمال شود. در ادامه موضوع شستشوی جوراب‌ها به صورت دستی با ما همراه باشید.

4- جفت جوراب‌ها را روی هم تا بزنید و سوا کنید

جفت ها را به هم تا بزنید و کنار بگذارید

در آخرین نکته شستن جوراب ‌ها به صورت دستی یا توسط لباسشویی باید به شما بگوییم که هر جفت جوراب خود را روی هم تا بزنید یا بغلتانید تا هیچ کدام گم نشوند یا از هم جدا نشوند. جفت جوراب‌ها را با قرار دادن و نگه‌داشتن آنها در کشوی مخصوص جوراب‌ها مرتب نگه دارید.

 

کلام آخر:

خب دیگه دوستان من، به انتهای یکی دیگر از مقالات سایت تعمیرات انواع لباسشویی‌های مدل‌های ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها رسیدیم.  در ابتدا به شما نحوه شستن جوراب‌ها در لباسشو‌یی را یاد دادیم و ادامه در مورد نحوه شستن جوراب‌ها به صورت دستی صحبت کردیم و در ادامه نکاتی در مورد خشک کردن این جوراب‌ها که به این جوراب‌ها آسیبی وارد نشود. در شستن جوراب در لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها توضیحاتی در مورد انتخاب ماده شستشو مناسب، برنامه مناسب شستشو و دمای مناسب و نحوه تا زدن مناسب آموختیم. در ادامه در رابطه با شستشو جوراب به صورت دستی هم توضیحاتی در مورد تفکیک بر اساس رنگ و تا زدن و نحوه شستشو و انتخاب دمای مناسب برای شستشو توضیحاتی ارائه دادیم. دوستان من، شما را به خدای مهربان می‌سپارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *