دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن

همان‌طور که میدانید لباسشویی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در خانه‌ای پیدا می‌شود چه به‌صورت دوقلو و چه به‌صورت درب جلو. علاوه همه اینها هم وسیله بسیار گران است و هم سنگین و ما باید به این سه دلیل یعنی گران بودن، سنگین بودن و مهم بودن، باید از وسیله به خوبی مراقب نماییم تا خطراتی مانند علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن پیش نیاید. حال سؤال هایی که ذهن شمارا درگیر کرده این است که اگر با این علائم مواجه شدیم چه باید کنیم و چه راهکارهایی دارد؟ آیا این علت‌ها می‌تواند برای ما خطرناک باشد؟ این خطرات چه علائمی دارد؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن، به سؤالات شما در این مقاله جواب دهیم.

علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن: سوخته شدن لاستیک المنت

برای اینکه المنت آب‌بندی‌شده باشد آن را با یک قطعه پلاستیکی در درون دستگاه قرار می‌دهد حال سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا سوختن لاستیک المنت می‌تواند از علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن باشد؟ البته قبل از توضیح جواب باید بگوییم که وظیفه المنت دستگاه داغ کردن است و این لاستیک مجاورت المنت قرار دارد. پس جواب سؤال به “بله” است، به علت داغ شدن المنت و نزدیک بودن این پلاستیک به قطعه، از خود بوی سوختگی تولید نماید.

 

بوی سوختی لباسشویی از المنت

 

علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن: خراب بودن سیم‌کشی

یکی از علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن می‌تواند خرابی یا پوسیدگی سیم‌کشی‌ها باشد. سیم‌کشی‌ها همیشه در داخل دستگاه و جود دارد و در داخل دستگاه لوازمی مانند موتور و المنت قرار دارد و این قطعات به دلیل تولید حرارت می‌تواند یکی از دلایل خرابی سیم‌کشی‌ها شود. یکی دیگر دلایل خراب شدن سیم‌کشی‌ها می‌تواند به دلیل استفاده‌ی زیاد از دستگاه باشد، این گزینه نیز دوباره به دلیل اول مربوط می‌شود. اگر شما استفاده‌ی بیش‌ازحد و استفاده بسیار زیاد در مدت‌زمان کم انجام دهید وسایلی مانند المنت و موتور به گرمای بیش‌ازحد تولید می‌کنند، این گرما هم به موتور و المنت و هم به سیم‌کشی داخل دستگاه آسیب جدی می‌رساند، شما باید برای هر بار شستشو باید 1.5 الی 2 ساعت به تأخیر بی اندازید. سومین دلیل می‌تواند به علت عمر بالای دستگاه سیم‌کشی‌ها با پوسیدگی مواجه شود و از خود بوی سوختگی تولید نمایند.

بوی سوختگی لباسشویی: دوشاخه پریز دستگاه

شاید شما همه‌ی علائم را چک کرده باشید اما هیچ‌یک از گزینه‌های بالا علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن نباشد همچنان این بو از دستگاه شما تولید می‌شود و نمی‌دانید از کدام قسمت است. آخرین گزینه‌ای که می‌ماند گزینه‌ی دوشاخه پریز دستگاه است گاهی اوقات به علت کیفیت بد دوشاخه، سری لاستیکی دوشاخه آب قول عامیانه آب شود. این علت می‌تواند از پریزهای خانه هم باشد یعنی پریز شما با مشکلاتی مانند نوسان مواجه شده است باعث آب شدن دوشاخه شما می‌شود، هرچند باید دقت داشته باشید که دستگاه را نباید به‌صورت مستقیم به دوشاخه اصلی وصل نمایید و باید ارتباط دستگاه شما به‌صورت غیرمستقیم یعنی از طریق محافظ باشد.

 

علائم بوی سوختگی لباسشویی ایکس ویژن

 

نتیجه‌گیری و راهکارهای جلوگیری از بوی سوختگی

همان‌طور که در پست‌های قبلی دربار این موضوع گفتگو کرده‌ایم متوجه شدیم که قطعات به دو صورت هستند، یا قطعات با برقی هستند یعنی با برق کار می‌کنند یا قطعات با آب کار می‌کنند بعضی از قطعات با هردو این‌ها کار می‌کنند برای مثال پمپ تخلیه آب. اگر از این دو نوع قطعه به‌درستی مراقبت نکنید امکان دارد با مشکلاتی بزرگ‌تر از علائم لباسشویی ایکس ویژن مواجه شوید، مانند آتش گرفت لوازم داخلی. حال ما برای شما راهکارهایی در نظر گرفتیم که شما این بوی سوختگی را به‌راحتی رفع نمایید:

 

  1. اول از همه شما نباید کاری کنید که به موتور فشار بیش‌ازحد بیاید برای مثال بار بسیار زیاد بر دستگاهتان تحمیل نمایید این کار باعث کوتاه کردن طول عمر موتور، تولید گرما و تولید بوی سوختگی می‌شود. هنگام ریختن البسه دقت کنید که به‌اندازه یک کف دست باید بالای درب آبکش خالی باشد.
  2. دومین عملی که با فشار بیش‌ازحد به موتور می‌شود استفاده پشت سرهم از دستگاه است همان‌طور که اشاره شد هنگامی‌که شما از دستگاه استفاده می‌نمایید تمام لوازم داخلی دستگاه درگیر هستند و هم‌زمان باهم کار می‌کنند و این باعث تولید گرما بسیار زیاد می‌شود که بعد هر بار استفاده از لباسشویی بین 1.5 الی 2 ساعت فاصله بی اندازید تا لوازم به‌طور کامل خنک شوند.
  3. سومین دلیل در مقاله قبلی اشاره کردیم از مهم‌ترین علائم لباسشویی ایکس ویژن است، شل شدن تسمه یا پارگی آن می‌باشد. اگر با این مشکل مواجه شده‌اید هرچه زودتر با کارشناسان ما تماس بگیرید تا یک تعمیرکار حرفه‌ای درب منزل شما فرستاده شود تا در کمترین زمان مشکل شمارا رفع نمایند
  4. همان‌طور که اشاره کردیم المنت وظیفه دارد از خود گرما تولید نماید، ازآنجایی‌که این قطعه در قسمت داخلی دستگاه می‌باشد به‌صورت سرویس سالانه موردبررسی قرار گیرد.
  5. سیم‌کشی نیز یک بحث و عمل بسیار تخصصی است که ما باید توسط متخصص صورت گیرد، پس خواهشی که داریم سرخود اقدامی به‌کاری نکنید.
  6. در صورت سیاه شدن دور دوشاخه یا آب شدن دوشاخه، از تعمیرکار دستگاهتان درخواست کنید که این دوشاخه را تعویض نماید.

مقالات دیگر:

گزینه‌های لباسشویی ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *