دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن

گاهی اوقات مشکلات لباسشویی آن‌قدر بزرگ نیستند، برای مثال می‌توان با عوض کرد مایع لباسشویی آن مشکل را به‌راحتی و بدون دردسر برطرف کرد اما این خرابی که ما قرار با آن دست و پنچه نرم نماییم بسیار بزرگ‌تر از عوض کردن مایع لباسشویی است. امروز قرار درباره تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن گفتگو نماییم و بفهمیم که چگونه می‌توان آن را عوض کرد یا آیا تسمه‌های لباسشویی با یک دیگر تفاوت دارند یا خیر تمام سؤالات شمارا علاوه نحوه تعویض لباسشویی ایکس ویژن را به شما در این مقاله خواهیم آموخت.

نشانه‌های خرابی و تعویض لباسشویی ایکس ویژن

اول از هم درب مخزن لباسشویی را ببندید و دستور یک برنامه عادی را به دستگاهتان دهید سپس بعدازآن به‌دقت دیگ را نگاه کنید و به بنید متوجه چرخش عجیب غریب دیگ می‌شود ید یا نه، اگر با این مشکل مواجهید یعنی دنده‌های تسمه‌تان به‌قول‌معروف خورده شده است و شما نیاز به تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن دارید. اگر با این مشکل مواجه نشدید به سراغ ایراد بعدی می‌رویم. اگر بعد از دادن فرمان به دستگاه دیگ شروع به چرخیدن نکرد به این معنی است شما باید تسمه شما به طور کلی آسیب‌دیده است و باید برای تعویض آن اقدام نمایید. علاوه بر آن علت نچرخیدن دیگ می‌تواند از گیربکس  یا موتور باشد که هر چه سریع باید پولی یا قرقره آن عوض گردد.

بررسی را انجام دهید و ببینید که آیا تخلیه آب به‌درستی انجام می‌گردد یا نه در صورت مثبت بودن این ایراد به معنی خراب بودن تسمه یا شکستن پمپ آب است که به معنی نیاز داشتن شما به تعویض لباسشویی ایکس ویژن است. اگر بعد از دستور متوجه شدید که دیگر هیچ چرخشی از خود ایجاد نمی‌کند به معنی پاره شدن تسمه شما است. اما اگر متوجه چرخش تسمه به‌درستی نشده و باید آن را جا انداخته و رگلاژ نمایید.

مرحله اول تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن: باز کردن اتصالات

ابتدا لباسشویی را از برق کشیده و پشت آن را به سمت خود برگردانید بعدازآن باید اتصالات آب گرم و سرد را دستگاهتان بازکرده تا فضای بازتری داشته باشید. قبل ازآن‌که به سراغ مراحل بعدی تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن برویم باید بگوییم که خواهش می‌کنیم که نکات ایمنی را بسیار رعایت نمایید تا به خودتان و دیگران آسیب نرسانید.

مرحله دوم تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن: باز کردن سینی محافظ

هنگامی‌که شما پشت دستگاه را به سمت خود می‌چرخانید با یک قاب، سینی، یا محافظ مواجه می‌شوید برای آن‌که بتوانید تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن را انجام دهید و به دیگر قطعات دسترسی داشته باشید باید سینی را به‌طور کامل بازکنید. زمانی که سینی محافظ را باز کردید مانند عکس پایین با چنین تصویری روبرو خواهید شد. همانطور که در حال نظاره هستید در باید با چند قطعه مواجه میشوید: تسمه، پولی، قرقره. تسمه به دور قرقره موتور و دیگه نصب شده و باعث چرخیدن آن میشود. اگر این سه قطعه باعث چرخش دستگاه شما میشود و هر کدام یک از این لوازم به مشکلی جدید داشته باشد دیگ توان چرخیدن را ندارد.

تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن

 

مرحله سوم و آخر: برداشتن تسمه خراب و گذاشتن تسمه جدید

برای تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن ابتدا باید تسمه خراب را بردارید که کار بسیار ساده است می‌توانید به با دستتان بخشی از تسمه را گرفته و از قرقره دستگاه جدا نمایید. اگر تسمه کمی سفت بود می‌توانید با چرخاندن قرقره تسمه را آزاد نمایید. برای  اینکه بتوانید تسمه جدید را جایگزین قطعه قبلی کنید باید تسمه را به دور پولی بی اندازید سپس بعدازآن تسمه را بدون فشار دادن یا کشیدن آن به دور قرقره بگذارید. هنگام قرار دادن تسمه جدید بر روی قرقره، قرقره را به‌آرامی بچرخانید تا دنده‌های تسمه رو قرقره به خوبی چفت شود

 

عوض کردن تسمه خراب لباسشویی ایکس ویژن

 

حرف آخر

برای بستن دستگاهتان تمام مراحل را به‌صورت برعکس انجام دهید، یعنی سینی محافظ را با پیچ بسته و شلنگ ورودی آب گرم و سرد را به دستگاه اتصال دهید، دوشاخه را به برق زده و یک دستور کوتاه به آن دهید تا از تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن خود اطمینان حاصل نمایید. تمام این سه گام بسیار راحت بود اما اگر تخصص این کار را ندارید نگران نباشید کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا یک تکنسین یا تعمیرکار درب منزل شما بفرستیم تا تعویض تسمه لباسشویی ایکس ویژن را در کمترین زمان برای شما انجام دهند.

دیگر مقالات:

تعمیر لباسشویی ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *