دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

علت خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن

شاید برای شما پیش‌آمده باشد که هنگام روشن کردن لباسشویی‌تان صداهای جیرجیر یا صداهای دیگر هنگام چرخیدن آبکش مواجه شوید. ما می‌خواهیم امروز می‌خواهیم درباره علت خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن و نحوه تعویض آن با شما گفتگو کنیم و باهم متوجه بشویم که به چه علت بلبرینگ‌ها خراب می‌شوند، علائم این مشکل چیست و آیا هنگام خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن، می‌توانیم تعویض آن را به عهد بگیریم یا باید از تکنسین های شرکت ایکس ویژن کمک بگیریم. با ما همراه باشید تا جواب تمام سؤالات شمارا در  این مقاله بدهیم.

 

بلبرینگ و یاتاقان چیست

بااینکه این دو قطعه بسیار ریز و کوچک هستند اما یکی از مهم‌ترین قطعه‌ها داخل هر وسیله‌ای است مخصوصاً اگر آن وسیله لباسشویی باشد. یاتاقان قطعه‌ای است که بین بلبرینگ و وسیله‌ای قرار است و بلبرینگ روی آن سوار شود، مورداستفاده قرار می‌گرد اگر به هر دلیل این قطعه خراب شود از دستگاه شما صداهای ناهنجار تولید می‌شود. بلبرینگ وسیله‌ای است که دارای دو حلقه فلزی می‌باشد و بین این دو حلقه با ساچمه پرشده است.

کارایی زمانی است که وقتی یک وسیله قرار است به‌صورت دورانی قطعه‌ای دیگر را حرکت دهد. برای مثال آبکش شما از دو قطعه درست‌شده است 1: آبکش 2: میله اتصال. بلبرینگ شما این روی میله‌ی  اتصال قرار می‌گیرد تا این قطعه به‌صورت روان بتواند حرکت کند. اگر این وسیله با مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی و مشکلات دیگر مواجه شود این وسیله از خود تولید صداهای غیرعادی می‌کند یا به‌صورت معمول و باید خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن شما به‌سرعت درست شود تا به آبکش شما آسیب وارد نرساند.

 

خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن

 

 

علت خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن

بااینکه دلایل‌ها متعددی درباره خرابی بلبرینگ وجود دارد ولی ما به اصلی‌ترین‌ها که کاربران با بیشترین علت‌ها مواجه شدند می‌پردازیم.

 

فرسودگی بلبرینگ

یکی از دلایلی باعث تعویض لباسشویی ایکس ویژن می‌شود عمر این قطعه است. هر وسیله و قطعه‌ای عمر خود را دارد و کاری جز عوض کردن آن ندارید. برای همین هنگامی تکنسین ما برای سروی سالانه به درب منزل شما می‌آید قطعه‌هایی مانند بلبرینگ که همیشه در حال کار هستند را موردبررسی قرار می‌گیرند. همان‌طور که اشاره شد هر وسیله‌ای عمر دارد یکی از دلایل خرابی  این وسیله عمر کردن یا خراب شدن کاسه‌نمد است زمانی که این قطعه خراب شود باعث ورود آب به قطعاتی مانند بلبرینگ می‌شود.

 

استفاده مداوم از لباسشویی در طول روز

این علت در بسیار رایج بین تمام کاربران است و این رویه نادرست علاوه آسیب زدن به یاتاقان شما باعث مشکلات بزرگ‌تر می‌شود. خواهشمندیم که برای استفاده دوباره از دستگاه به مدت 2 الی 3 ساعت به تأخیر بی اندازید تا قطعات الکتریکی داخل دستگاهتان خنک شود و با خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن مواجه نشوید.

فشار بیش‌ازحد به آبکش علت خرابی بلبرینگ

یکی از دلایلی که می‌توان گفت بسیار مهم است و از کمتر کاربر یا مشتری به آن دقت می‌کند  فشار بیش‌ازحد به آبکش است. هنگامی البسه بسیار زیادی داخل دستگاه می‌ریزید، باعث فشار بسیار زیادی به میله اتصال آبکش، بلبرینگ و قطعات مهم دیگر می‌شود. در بعضی از لباسشویی‌ها اگر وزن لباس‌های بسیار زیاد باشد، قبل شستشو به شما ارور می‌دهد اما در بعضی دستگاه‌ها نیز وجود ندارد برای و ادامه به شستشوی لباس‌ها می‌دهد. قبل از استفاده از دستگاه تا لطفاً دفترچه راهنما را به خوبی مطالعه نمایید تا متوجه وزن شستشوی دستگاه شوید تا با خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن روبرو نشوید.

 

بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن

 

 

نتیجه‌گیری

متأسفانه ما در این مقاله تلاش کردیم که تمام سؤالات شما جواب دهیم اما مهم بودن دلایل خرابی بلبرینگ لباسشویی لباسشویی ایکس ویژن و توضیحات آن مقدور به کوتاه کردن جواب‌ها نبودیم اما نگران نباشید ما در مقالات بعدی به علائم و تعویض آن می‌پردازیم. همچنین اگر با یکی از گزینه‌های بالا مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌ها و کمک‌ها ما استفاده نمایید در صورت فهمیدن خرابی بلبرینگ لباسشویی ایکس ویژن ما به‌سرعت تعمیرکار حرفه‌ای خود را درب منزل شما می‌فرستیم.

مقاله های مرتبط:

علت سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *