دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی

نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی

مقدمه:

نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی

سلام به همه دوستان خوب من و تمامی علاقه‌مندان به نوشته‌های من از سری آموزش‌های تعمیر ماشین لباسشویی ایکس ویژن که الان اینجا هستید که با هم یک مقاله توپ در مورد نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی را بخونیم. البته به شلوار جین همان شلوار لی هم گفته می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم که نحوه شستشن شلوار جین در ماشین لباسشویی را آموزش بدهیم؛‌ هرچند که در طی این آموزش به نحوه شستن شلوار جین به صورت دستی هم اشاره‌ای کرده‌ایم. اگر می‌خواهید که شلوار جین یا همان شلوار لی خودتو چگونه بشورید، برای شلوار جین از چه مواد شوینده‌ای استفاده کنید و سر آخر شلوار جین خودتان را چگونه خشک کنید. پس بهتر است که با ما در رابطه با نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها همراه باشید.

 

آیا می‌توانیم شلوار جین را بشوییم؟

آیا می‌توانیم شلوار جین را بشوییم

در رابطه با نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی می‌بینیم که آیا می‌توان شلوار جین یا همان شلوار لی را در صورت نیاز در ماشین لباسشویی شست. مثلا اگر شلوار جین شما خیلی کثیف نیست می‌توانید آن را در وسط شستشو ماشین لباسشویی در ماشین لباسشویی قرار بدهید تا هم رنگ شلوار جین شما حفظ بشود و هم شلوار جین شما زیاد ساییده نشود. اگر خیلی هم نیاز دارید شلوار لی خودتو بشورید می‌تونید شلوار جین خودتو پشت و رو کنید بعد زیپ شلوار و ببندید و در داخل آب سرد بشورید که هم رنگش حالت محوی پیدا نکند و هم از پارچه شلوار جین شما محافظت بشود. برای تنظیم کردن چرخه شستوی ماشین لباسشویی در رابطه با نحوه شستشوی شلوار لی در ماشین لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها با ما همراه باشید.

 

از چرخه ظریف یا ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید 

شاید اینکه شلوار جین یا همان شلوار لی یک پارچه سخت است، در نظر شما اینطور به نظر برسد که نحوه شستشوی شلوار لی در ماشین لباسشویی، باید در یک شستشوی سنگین انجام شود؛ ولی این طرز تفکر کاملا غلط است. بلکه باید شلوار جین را در یک چرخه شستشو ظریف و ملایم با آب سرد بشوییم تا از چروک شدن و محو شدن شلوارهای لی ما جلوگیری به عمل بیاد.در رابطه با نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی اگر شلوار جین شما آبی یا مشکی است بهتر است که از یک شوینده ملایم استفاده کنیم. مخصوصا شوینده‌ای که مخصوص لباس‌های تیره و مشکی است.

 

شلوار جین را پشت و رو و به تنهایی بشویید

پشت‌ورو کردن شلوار جین

در ادامه مقاله نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی می‌خوانیم که اگر می‌خواهید که شلوار جین شما بعد شستشو هم رنگ و تازگی خودشو حفظ کند و الیاف روی شلوار جین سالم بماند؛ بهتره که شلوار جین خودتونو پشت و رو کنید. این پشت و رو کردن باعث میشه که شلوار جین در برابر اصطکاک و مواد شوینده، حالت خودشو حفظ کند. البته به ندرت مشاهده می‌شود که شلوار جین رنگ بدهد. این امر بستگی به جنس پارچه‌ای که می‌خرید دارد. طبیعتا جنس مرغوب معمولا رنگ نمی‌دهد. بعضب از شوار جین‌ها در کنارشان پارچه‌ای دارای نوشته چسبانده شده که همان دستورالعمل شستشو آن است. در آن دستورالعمل نوشته که آیا شما می‌توانید شلوار جین خود را به صورت تنها بشورید یا با دیگر لباس‌ها. هرچند توصیه می‌شود شلوار جین را یا تنها بشورید یا با لباس‌های همرنگ خودش. در ادامه مقاله نحوه شستشوی شلوار لی در ماشین لباسشویی به شما نحوه خشک کردن را آموزش خواهیم داد.

 

شلوار جین خود را آویزان کنید تا در هوا خشک شود یا از خشک‌کن بدون گرما استفاده کنید

نحوه خشک کردن شلوار جین

اگر قصد دارید شلوار جین خودتو خشک کنید بهتره که شلوار جین یا لی شما در معرض مستقیم گرما قرار نگیرد. چرا که اگر در معرض مستقیم گرما در هنگام خشک کردن قرار بگیرد سبب می‌شود که چین‌وچروک بگیرد یا کمرنگ بشود. در ادامه نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی می‌بینیم که همچنین این امر می‌تواند به کشش پارچه‌ها نیز آسیب برساند. بهترین راه برای خشک کردن شلوار جین‌ها، آویزان کردن این شلوارها در هوای خشک است. بعد اینکه شلوار جین شما کاملا خشک شد، می‌توانید این شلوارها در جایی آویزان یا تا کنید و در کشو یا قفسه خودتون قرار بدهید.

 

شلوار جین نو را چگونه بشوییم؟

انواع شلوار جین

اگر شلوار جین نو هست و یا زیاد کثیف نیست و قصد داریم اونو بشوریم، می‌توانیم از چرخه خیس کردن در برنامه ماشین لباسشویی استفاده کنیم. نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی به گونه‌ای است که:

  • آب وان را پر کنیم

    . بعد با یک شوینده ملایم که مخصوص لباس‌های تیره است، شلوار جین را مخلوط کنیم

  • شلوار جین را پشت‌ورو کنیم بعد در آب قرار بدهیم

    . اگر خواستیم میتونیم اونو تا کنیم و در وان بزاریم ولی اونو جمع کنیم و همینجوری بندازیم توی وان.

  • بزاریم شلوار جین، 30 تا 45 دقیقه خیس یخورد

    . بعد از این مدت زمان آب وان خالی کنید، بعد دوباره آب وان پر کنید و بزارید شلوار لی شما 10 دقیقه تو آب خالی بمونه تا قشنگ آبکشی بشه و مواد شوینده از آن جدا شوند.

  • این مراحل شستشو آبکشی را تکرار کنید

    . اگر می‌بینید خوب شلوار لی شما آبکشی نشده می‌توانید همین کار را دوباره انجام بدین.

مراحل بالا در رابطه نحوه شستشوی شلوار لی یا جین در ماشین لباسشویی هم می‌تواند در ماشین لباسشویی انجام شود و هم به صورت دستی در وان، سینک یا یک لگن حمام.

 

بعد هر چند بار پوشیدن باید شلوار جین خودمان را بشوییم؟

بعد هر چندبار پوشیدن شلوار جین خودمان را بشوریم

کسایی که در حوزه شلوار جین کار می‌کنند، در رابطه با نحوه شستشوی شلوار لی معمولا می‌گویند که بعد هر 5 تا 10 بار پوشیدن شلوار جین، بهتر است که آن را بشوریم. البته این یک توصیه فرضی است؛ چرا که میزان هربار پوشیدن و استفاده‌ای که در هر بار پوشیدن از شلوار جین می‌شود متفاوت است. بنابراین در رابطه با نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی بهتر است که این طور در نظر بگیریم که هربار شلوار کثیف شد آن را بشوییم.

دفعات شستن شلوار جین، هم به تعداد دفعات پوشیدن و هم به سطح خاک روی آن بستگی دارد. اگر از شلوار جین خودتان برای کارهای عمرانی و ساختمانی استفاده می‌کنید یا اینکه اکثر مواقع آن را در هوای گرم و مرطوب می‌پوشید، احتمالا باید تعداد دفعات شستن آن را بیشتر کنید. البته در رابطه با نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی باید این را در نظر داشته باشید که بعد هربار شستن شلوار جین، تار و پود آن سست‌تر می‌شود؛ در نتیجه برای بیرون و سرکار خود از یک شلوار جین متفاوت استفاده کنید.

 

نحوه شستن شلوار جین مشکی و جلوگیری از چروک شدن آن

شلوار جین مشکی

دستورالعمل نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی  برای شستن شلوار جین مشکی تقریبا مانند بقیه شلوار جین‌های تیره است. به این صورت که برای شستن شلوار جین مشکی از مایع مخصوص شستشوی لباس‌های مشکی استفاده کنیم و همچنین آن‌ها را در آب سرد بشوییم. همینطور قبل شستشو آن را پشت‌ورو کنیم تا تار و پود لباس‌هایمان کمتر آسیب ببیند.

 

نحوه شستن شلوار جین سفید

نحوه شستن شلوار جین سفید

وقتی صحبت از نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی  برای شستن شلوار جین سفید می‌شود بهتر است که آن را با دیگر لباس‌های سفیدمان بشوییم. برای شلوار جین‌های سفید که کمی کثیف هستند از آب سرد استفاده کنید ولی برای شلوار جین‌های سفیدی که خیلی کثیف هستند، می‌توانید از آب گرم استفاده کنید. برای شلوار جین‌های سفید که خیلی کثیف هستند؛ در برنامه ماشین لباسشویی، علاوه بر استفاده از چرخه ملایم، از گزینه شستشوی اضافی نیز استفاده کنید که لباس بیشتر خیس بخورد و آبکشی بشود تا کاملا پاک شود. در ادامه موضوع نحوه شستشوی شلوار لی در ماشین لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها به شما در رابطه با سفیدکننده‌ها خواهیم آموخت.

 

آیا می‌توان به شلوار جین سفیدکننده زد؟

آیا می‌توان به شلوار جین سفیدکننده زد

در رابطه با نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی با استفاده از سفیدکننده بهتر است که در هنگام شستن شلوار جین از سفید کننده استفاده نکنیم، چرا که سفید کننده باعث زردی پارچه یا آسیب به پارچه می‌شود. همچنین باید از نرم‌کنند هم استفاده نکنیم؛ چون نرم‌کننده با پارچه می‌چسبد و باعث کدر شدن رنگ پارچه شلوار جین ما می‌شود.

 

 

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

وقتی صحبت از مراقبت از شلوار جین به میان می آید، چند چیز وجود دارد که در رابطه با نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی می تواند باعث محو شدن رنگ شود: شستن، خشک کردن، تجمع کثیفی و روغن، و سایش منظم. شستشوی ملایم با ماشین لباسشویی، سبب می‌شود که شلوار جین شما از روغن و کثیفی پاک شود.

1- شلوار جین خود را پشت‌ورو کنید و زیپ آن را ببندید.

پشت‌ورو کردن شلوار جین باعث می شود تماس با قسمتی از شلوار جین که پوست شما را لمس کرده است (و روغن و عرق آن) به حداکثر برسد و تماس با رنگ نیلی به حداقل برسد. آنها را با زیپ ببندید تا زیپ روی هیچ پارچه ای گیر نکند.

2- از مواد شوینده مخصوص برای شلوار جین استفاده کنید.

هنگام شستن شلوار جین، از مواد شوینده مخصوص لباس های تیره استفاده کنید تا از محو شدن آنها جلوگیری شود. از سفید کننده که می تواند به طور دائم به رنگ نیلی آسیب برساند، اجتناب کنید و از نرم‌کننده پارچه که می تواند در پارچه های جین رسوب کند، خودداری کنید. همچنین می توانید به جای مواد شوینده از نصف فنجان سرکه سفید مقطر استفاده کنید. سرکه علاوه بر خنثی‌کردن بوها، می‌تواند رنگ‌ها را نیز تنظیم کند و آن را به گزینه‌ای عالی برای شلوار جین مشکی یا شلوار جین جدید که برای اولین بار می‌شوید تبدیل می‌کند.  در ادامه در مورد تفکیک کردن لباس‌ها در نحوه شستن شلوار جین در لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها خواهیم گفت.

3- شلوار جین را با لباس‌های همرنگ بشویید.

اگرچه ممکن است بخواهید اولین بار یک شلوار جین جدید را به تنهایی بشویید تا از انتقال رنگ جلوگیری کنید، اما اشکلی ندارد که در شستشو‌های بعدی شلوار جین، شلوار جین تیره را با رنگ های مشابه (مشکی، خاکستری و آبی تیره) ترکیب کنید. از آنجایی که جین سنگین است و آب را در خود نگه می دارد، از شستن بیش از دو جین با هم خودداری کنید.

4- ملایم‌ترین چرخه شستشو را برای شلوار جین انتخاب کنید.

ماشین لباسشویی خود را روی چرخه ملایم (یا چرخه ظریف، بسته به ماشین شما) تنظیم کنید و سردترین گزینه آب را انتخاب کنید. مقدار کمی ماده شوینده اضافه کنید، سپس بگذارید چرخه اجرا شود.

5- شلوار جین خود را با هوا خشک کنید.

حتی اگر شلوار جین خود را با ماشین لباسشویی می‌شویید ولی از چرخه خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. برای خشک کردن شلوار جین، ابتدا زیپ‌ها را باز کرده و دکمه‌های آن را باز کنید. سپس شلوار جین خود را به صورت صاف دراز کنید، یا آن را روی چوب لباسی در محلی با جریان هوای خوب آویزان کنید. اگر لازم است از خشک کن استفاده کنید، روی حرارت کم خشک کنید.

در ادامه مقاله نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی در رابطه با نوسازی شلوار جین می‌خوانیم.

 

روش نوسازی شلوار جین به صورت دستی

روش نوسازی شلوار جین بدون شستن آن

در رابطه با نحوه شستن شلوار جین به صورت دستی روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به شستن، شلوار جین خودتونو دوباره نو کنید.

 

  1. خوشبو کننده شلوار جین خودتان را بسازید

    . همچنین می توانید با رقیق کردن سرکه سفید در آب و اضافه کردن چند قطره اسانس، خوشبو کننده شلوار جین خودتان را درست کنید. مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و در صورت لزوم شلوار جین خودتان را اسپری کنید. به نکته دیگر در رابطه با نحوه شستشوی شلوار لی به صورت دستی توجه کنید.

 

  1. شلوار جین خود را تمیز کنید.

    اما نکته‌ای دیگر در رابطه با شستن شلوار لی به صورت دستی این است که اگر چیزی روی شلوار لی یا جین خود ریختید اما واقعاً کثیف نیست، می توانید بدون نیاز به شستشو آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن لکه، مقدار کمی از مواد شوینده ملایم مثل صابون را روی یک مسواک قرار دهید و لکه را ماساژ دهید تا محو شود. سپس محل را با آب سرد بشویید تا تمام صابون از بین برود.

کلام آخر:

خب به آخر مقاله‌ای دیگر از سری آموزش‌های تعمیر ماشین لباسشویی ایکس ویژن رسیدیم. در مقاله نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی سعی کردیم که به شما عزیزان آموزش دهیم که چگونه بدون اینکه به شوار خودتان آسیب ناخواسته‌ای وارد کنید آن را تمیز کنید. به شما گفتیم که شلوار لی برخلاف ظاهر سختی که دارد باید به نرمی شسته شود. در غیر این صورت بافت آن آسیب می‌بیند و ظاهر خود را از دست می‌دهد. در نتیجه در هنگام شستن، استفاده از مواد شوینده و همچنین خشک کردن آن، باید دانش کافی را داشته باشیم. خب دیگه به آخر مقاله نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی رسیدیم. امیداورم که این مقاله مورد پسند شما عزیزان بوده باشد و مشکلی از شما را حل کرده باشد. تا مقاله‌ای دیگر، خداوند بزرگ یار و نگهدار شما عزیزان باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *