دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

علت سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن

امروزه صنعت الکترونیک روزبه‌روز در حال پیشرفت می‌باشد. در تمام محصولات الکترونیکی قطعه‌ای به نام بُرد (BOARD) وجود دارد که تمام فعالیت‌های دستگاه‌ها را انجام می‌دهد. اگر بخواهیم این قطعه را به زبان عامیانه تعریف کنیم، می‌توان گفت مغز هر دستگاه الکترونیکی  بُرد آن دستگاه است. عمر این قطعه در بعضی از دستگاه مانند تلویزیون، مایکروفر و یا لباسشویی بسیار بالاست. شاید پیش خودتان بگویید که بُرد دستگاه ما هیچ آسیبی ندیده و سوختن بُرد لباسشویی ایکس ویژن خودبه‌خود سوخته است. قبل از آنکه به سراغ علت‌های سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن برویم باید بگوییم اتفاقی به نام خودبه‌خود وجود ندارد و حتماً یک دلیلی پشت آن پنهان‌شده است. پس ما اینجا هستیم تا آن دلیل را برای شما روشن نمایید با ما همراه باشید تا مشکل خرابی بُرد دستگاهتان را باهم متوجه شویم. به دلیل اینکه تعداد علل‌ها بسیار زیاد است ما در مقاله‌هایی دیگر به علائم سوختن برد ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

علل سوختن بُرد لباسشویی ایکس ویژن

همانطور که میدانید خرابی و یا سوختن بُرد لباسشویی ایکس ویژن می‌تواند به دو نوع باشد الکتریکی و یا فیزیکی. سوختن یا خرابی الکتریکی به این معنی است که شما در سوخت برد یا قطعاتی دیگر دخالتی نداشته‌اید و به دلایلی مانند طول عمر، فرسودگی سیم‌ها، نوسانات برق، ازکارافتاده است. سوختن فیزیکی یعنی سوخت دستگاه یا برد از طرف کاربر یا مشتری بوده است، برای مثال: ریخته شد آب، ضربه زدن به برد، فشار بیش‌ازحد به دستگاه. از علت‌های سوخت برد که امروز درباره‌ی آن گفتگو خواهیم کرد، شامل موارد زیر است:

  1. نوسانات برق
  2. نفوذ آب و مایعات به برد
  3. قرار داشتن دستگاه در محیط گرم و مرطوب
  4. استفاده‌ی طولانی‌مدت از ماشین لباسشویی

 

علت سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن

 

سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن به علت نوسانات برق

یک از دلایلی متعددی که نه‌تنها باعث سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن می‌شود، بلکه اگر نوسانات به‌صورت پیاپی باشد باعث سوختن موتور نیز می‌شود. اگر دقت کرده باشید ما اشاره کردیم که برد مانند مغز انسان. است یعنی علاوه بر اینکه فرمان می‌دهد بلکه با بسیار ظریف می‌باشد. همچنین تحمل نوسانات پیاپی را ندارد، زیرا کاربرد گرفتن و کنترل کردن نوسانات جریان برق نیست. همچنین برد خازن‌های بسیار ریز و کوچکی دارد و برای فرمان دادن به قطعات درست‌شده‌اند. برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید ماشین لباسشویی را به محافظ برق استفاده کنید و به‌طور مستقیم به دو شاخه اصلی نزنید. همچنین در ساعات اوج پیک از لوازم برقی که نیاز به روشن کردن دارند مانند لباسشویی و مایکروفر استفاده ننمایید.

نفوذ آب و مایعات به برد

همان‌طور که میدانید عواملی ماشین لباسشویی با آن سروکار دارد آب می‌باشد که برای شستشوی البته به‌کار می‌رود. یکی از احتمالات بزرگی نفوذ آن به مدار برد است. آب باعث کوتاه شدن اتصال برد می‌شود. البته ریخته شدن آب نیز متواند از عوامل  بیرونی، یعنی از طرف کاربر یا مشتری نیز باشد. پس تا جایی که می‌توانید مایعات موردنظر خود را بر روی سطح لباسشویی قرار ندهید. همچنین نفوذ کرد آب به برد می‌توان باعث اشکال اتصال به بدنه شود. منجر به برق‌گرفتگی شود. اگر با چنین خرابی مواجه شدید ابتدا ماشین لباسشویی سریعاً خاموش نمایید و با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان متخصصان برق را درب منزل شما بفرستد و از سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن شما شوند.

قرار دادن یا لباسشویی ایکس ویژن در محیط گرم و مرطوب

همان‌طور که اشاره شد رطوبت می‌تواند باعث سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن شود و یا مشکل اتصال به زمین را به وجود آورد. خطرات گرما از خطرات حالت مرطوب نیز بیشتر می‌باشد. گرما و الکتریسیته دو قطب ضد هم هستند، زیرا گرما باعث اختلال بار الکتریکی همچنین باعث خراب شدن و کم‌عمر شدن طول عمر خازن‌های نیز می‌شود.

 

دلایل خرابی برد لباسشویی ایکس ویژن

 

استفاده‌ی بیش‌ازحد ماشین لباسشویی

یکی از عواملی که می‌تواند بر سوختن برد شما تأثیر به سزای دارد استفاده بیش‌ازحد لباسشویی است. اگر تعداد لباس زیادی برای شستن دارید به این دو عامل مهم دقت نمایید

  1. انداختن لباس های بسیار زیاد در لباسشویی
  2. استفاده پشت سر هم از لباسشویی

این دو می‌تواند آسیب بسیار جدی دستگاه شما  وارد کنند. خیلی بر این باور اند که چهار تا لباس اضافه‌تر باعث سوختن لباسشویی نمی‌شود در حالی این باور بسیار غلط می‌باشد، زیرا این هنگام شستشو و خیس شدن، وزن لباس افزایش پیدا می‌نماید. و این باعث سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن شما می‌باشد. دومین دلیل اگر لباس‌های چرکتان زیاد است، پس اتمام شستشوی البسه بلافاصله به سراغ شستش دور دوم نروید، به دلیل آنکه پس از هر بار کار کردن، لوازم داخلی دستگاه گرم می‌شوند و باید بعد هر بار استفاده از دستگاه حداقل بین 1 الی 1/5 ساعت فاصله بی اندازید.

نتیجه گیری

ما دراین مقاله به تمام عللی که به سوختن برد لباسشویی مرتبط است را به شما گوش زد کرده‌ایم حال ما فقط دو چیز اشاره نکرده‌ایم. ما در آخرین گزینه به ما گفتیم که به‌اضافه کردن بار بیش‌ازحد به دستگاه باعث سوختن برد لباسشویی ایکس ویژن شما می‌شود اما نگفتیم بار لباس را از کجا تشخیص دهید. شما پس از مطالعه کرد کاتالوگ می‌توانید وزنی لباسشویی‌تان تحمل می‌نماید را متوجه شوید. دومین گزینه که بسیار مهم است اگر سر رشته‌ای از مادربرد و برق ندارید برای تعمیر دست به آچار نشوید با کارشناسان تماس گرفته و تا در کمترین زمان با تعمیر لباسشویی ایکس ویژن دستگاه شما را درست نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *